samedi 4 janvier 2014

Pêche et péché



One morning, the husband returns the boat to their lakeside cottage after several hours of fishing and decides to take a nap. Although not familiar with the lake, the wife decides to take the boat out. She motors out a short distance, anchors, puts her feet up, and begins to read her book. The peace and solitude are magnificent. Along comes a Fish and Game Warden in his boat. He pulls up alongside the woman and says, 'Good morning, Ma'am. What are you doing?' 'Reading a book,' she replies, (thinking, 'Isn't that obvious?'). 'You're in a Restricted Fishing Area,' he informs her. 'I'm sorry, officer, but I'm not fishing. I'm reading.' 'Yes, but I see you have all the equipment. For all I know you could start at any moment. I'll have to take you in and write you up.' 'If you do that, I'll have to charge you with sexual assault,' says the woman. 'But I haven't even touched you,' says the Game Warden. 'That's true, but you have all the equipment.. For all I know you could start at any moment.' 'Have a nice day ma'am,' and he left. 
MORAL: Never argue with a woman who reads. It's likely she can also think.





Un mari rentre de la pêche et amarre le bateau pendant qu'il fait sa sieste. L'épouse bien que peu familière  avec l'eau décide d'emprunter le bateau.  Elle parvient à le démarrer, se rend au milieu du lac, s'ancre, surélève ses jambes et se met à lire . Paix et solitude magnifiques ! 
Mais voilà que le  garde-pêche se dirige vers elle :
- Bonjour madame . Que faites-vous ?
- Je lis ( comme si ça ne se voyait pas ! )
- Vous êtes sur une zone de pêche interdite 
- Peut être mais je lis, je ne pêche pas 
- Oui mais vous avez  tout l'équipement et pour ce que j'en sais , vous pourriez vous y mettre à tout instant donc je vais devoir vous verbaliser 
 -Si vous faites ça, dit-elle, je devrai vous dénoncer pour assault sexuel 
- Mais je ne vous ai même pas touchée, dit le garde 
- C'est vrai, dit-elle, mais vous avez tout l'équipement et pour ce que j'en sais vous pourriez vous y mettre à tout instant .
Bonne journée Madame , dit le garde, avant de disparaître.
 
Moralité :  ne discutez pas avec une femme qui lit  car elle est à même de penser aussi probablement !.....



Aucun commentaire: